03 Серпня 2021

«Байєр» в Україні: 2020 рік зробив нас сильнішими

Чому навчив аграріїв кризовий 2020-й рік та за рахунок яких ресурсів вдалося подолати труднощі, які прогнози та нові проекти плануються на сезон 2021-го року, – про це розповіли представники компанії «Байєр» в Україні: керівник аграрного підрозділу Франк Хатке, директор з виробництва насіння в Україні Ремі Дей-То та керівник відділу маркетингу Андрій Перчиць.

Топ менеджери Франк Хатке та Ремі Дей-То закінчують свою каденцію перебування в Україні, тож, фактично, підсумували і власні досягнення в українському підрозділі компанії.

Найперше, поділився Франк Хатке, Байєру довелося в особливо несприятливих умовах пандемії переживати процес об’єднання з компанією «Монсанто». У той час, коли ситуація потребувала, в тому числі, і налагодження людських стосунків, інтеграції різних бізнес середовищ, доводилося дбати про безпеку і працювати віддалено.

Франк Хатке, керівник аграрного підрозділу
Франк Хатке, керівник аграрного підрозділу ТОВ «Байєр»

«Але ми пройшли 15-місячну пандемію гідно. Зокрема, й на виробничому підрозділі – заводі у Житомирській області вдалося уникнути захворювань у співробітників, – зазначив пан Хатке. – Це було справжнє випробування. Але ми навчилися краще комунікувати, бути більш гнучкими. І це залишиться з нами як цінний досвід».

2020-й став особливим не тільки через пандемію. Це був ще й перший рік повноцінної роботи нового насіннєвого заводу. Він ускладнився надважкими погодними умовами – зима дивувала аграріїв відсутністю снігу та нетипово низькими температурами. Додалася наступна посуха і пізні строки сівби.

«Ми усвідомлюємо, що українське сільське господарство не має великих інвестицій – фермери залежать тільки від урожаю. У цьому теж полягає великий виклик», – ділиться Франк Хатке. Але в усіх цих важких умовах компанії вдалося втримати свою частку на українському ринку.

У насіннєвому підрозділі це зробили завдяки тому, що зосередилися виключно на високоврожайних гібридах. Потужний продуктовий портфель дозволяє тримати частку ринку, зокрема, у кукурудзі – на рівні 28%. По ріпаку, який особливо чутливо реагує на погодні умови, через посуху відбулось скорочення посівних площ на 300 тис га – до 1 млн га. Такий виклик спонукав шукати оптимальні гібриди.

«Байєр» пишається, що, попри тяжкі обставини, в минулому році вдалось наростити частку насіння ріпаку з 3% до 11%. Партнери-фермери зробили правильні рішення і, попри все, обрали цю високо інтенсивну культуру. Також великі надії покладаються на ріпак і в цьому сезоні. Очікується, що його посівні площі будуть на рівні 1,2 – 1,3 млн га.

Продажі в  секторі ЗЗР, на який особливо болюче вплинули погодні умови і скорочення кількості внесень, в минулому році знизились на 6% порівняно з попереднім роком, в першу чергу завдяки зменшенню долі фунгіцидів: «Але завдяки тому, що портфель фунгіцидів у нас дуже різноманітний, ситуацію вдалося стабілізувати. З огляду на загальний бізнес результат, ми задоволені, що вдалося відстояти нашу потужну ринкову позицію. Крім того, ми переконані, що ринок ЗЗР надалі буде активно відновлюватись», – підкреслив керівник аграрного підрозділу.

Франк Хатке підсумував, що «Байєр» шукає інструменти, які дозволяють фермерам, аграрним підприємцям приймати розумніші, зваженіші рішення. І у цьому напрямку акцентуються на впровадженні цифрового фермерства, зокрема, програми Climate
FieldView. Налаштовані й надалі інвестувати у цей напрямок.

Директор з виробництва насіння в Україні Ремі Дей-То розповів, що  минулі дощова, холодна весна і посушливе літо сильно ускладнили роботу у насіннєвому підрозділі: «Але навіть попри це нам вдалося зробити 2020 фантастичним роком для підприємства в Почуйках на Житомирщині. Це найбільше підприємство такого типу в Україні та одне із найбільших у Європі. Перший рік його роботи вдалося організувати на повну потужність».

Ремі Дей-То, директор з виробництва насіння в Україні
Ремі Дей-То, директор з виробництва насіння в Україні

За 3 роки було показано суттєву динаміку в насіннєвому секторі – його частка на ринку фактично подвоєна. І цей тренд буде нарощуватись.

Ремі Дей-То повідомив основний момент для насіннєвого підрозділу: «Ми побачили  можливість експортувати вироблене насіння з України до ЄС. Вже цього року починаємо  пілотні проєкти в цьому напрямку. І це наш ключовий фокус: максимально наситити український ринок якісним насінням і впевнено посилювати нашу експансію до ЄС».

Попит на українське насіння у Європі є, його якість не підводить – часто вона навіть вища за європейську, адже насіння виготовлене на найновішому заводі і за світовими стандартами. Саме тому «Байєр» вже розглядає великі інвестиції у підприємство в Почуйках, щоб збільшити його спроможність. «Це дуже важливо і для ринку, і для місцевої громади, людей, яких ми будемо працевлаштовувати в регіоні», – підкреслив Ремі Дей-То.

Крім цих бізнес-кейсів, компанія налаштована розширювати портфель культур, насіння яких вироблятиме. Зокрема, крім кукурудзи, йдеться про соняшник і пшеницю. Їх продаж планується запустити протягом наступних 5 років.

Насіннєвий завод у Почуйках
Насіннєвий завод у Почуйках

завод в ПочуйкахРік 2021 «Байєр» бачить набагато перспективнішим за попередній. З огляду на кращі погодні умови та вже напрацьований досвід в умовах пандемії.

Серед найбільш позитивних факторів у компанії називають нинішні високі ціни на продукцію. Можна говорити про гарну очікувану прибутковість у фермерських господарствах партнерів.

Керівник відділу маркетингу Андрій Перчиць основною рушійною силою компанії називає інновації.

Попри проблеми із регуляторною політикою в Україні, труднощі з реєстрацією нових продуктів, компанія все одно активно впроваджує новинки.

Андрій Перчиць, керівник відділу маркетингу ТОВ «Байєр»
Андрій Перчиць, керівник відділу маркетингу ТОВ «Байєр»

Цього року агарії мають можливість протестувати в реальних умовах новий продукт для кукурудзи – гербіцид Мерлін Флекс Дуо. «Він надає нашим партнерам додаткову гнучкість, – уточнює Андрій Перча. – Адже препарат можна використовувати як у досходовий період, так і у ранній післясходовий. І в цьому сенсі можна пристосовуватись до непередбачуваних погодних умов. Продукт є абсолютно безпечним у сівозміні – немає обмежень у посіві основних культур, які зазвичай ідуть після кукурудзи».

Наступна новинка компанії – двокомпонентний інсектицидний протруйник для зернових Гаучо® Ево, який є наступником відомого Гаучо® Плюс. Головне в тому, що покращена  формуляція продукту є більш дружньою до навколишнього середовища, дозволяє утримувати діючу речовину саме на насінні, зводить до мінімуму утворення пилу.

Ще одна новинка – європейський блокбастер для зернових культур – Аскра® Xpro, інноваційний фунгіцид нового покоління. Дуже потужний продукт для озимих зернових культур – пшениці та ячменю.

Також «Байєр» продовжує додавати в портфель більш стабільні, врожайні, стійкі до природних стресів та вилягання гібриди. Минулого року новинки були у 4 різних групах стиглості.

Керівник відділу маркетингу визнає, що фермери часом важко розлучаються із вже звичними гібридами, які стали успішними на їх полях: «Але ми запевняємо: треба мати більше довіри до нових гібридів, бо це покращує результат».

У пріоритетах компанії є також збільшення можливостей співпраці в точному землеробстві. «Байєр» активно просуває провідну цифрову платформу Climate FieldViewТМ. За допомогою елементів штучного інтелекту і машинного навчання Climate FieldViewТМ опрацьовує зібрані дані, починаючи з карт урожаю, інформації про збирання, карт вегетації. Алгоритми аналізують проблеми і допомагають агровиробникам приймати більш обґрунтовані і точні рішення.

Значним кроком у розвитку цифрової платформи називають укладений партнерський договір з компанією CLAAS. Наявність сумісної техніки значно розширює зону покриття цифрової платформи.

На сьогодні фермери активно застосовують сервіси цифрової платформи вже на 1 млн га с/г земель. Багато хто тестує інновацію упродовж року і згодом укладає угоди з «Байєр» на тривалу співпрацю.

«Байєр» планує й надалі розширювати портфель продуктів і вирощувати насіння у різних регіонах України, щоб диверсифікувати виробництво. При цьому у компанії наголошують, що стабільності вдається досягти завдяки 100-відсотковому зрошенню полів, де вирощуються культури на насіння. Це стало вирішальним фактором успіху у надважкий сезон непередбачуваних погодних змін.

Компанія і надалі допомагатиме аграріям прогнозувати майбутнє і розвивати свій агробізнес, забезпечуючи клієнтів правильним продуктом у оптимальний для цього час, що дасть змогу досягти нових горизонтів в рослинництві.

Найсвіжіші матеріали читайте в журналі «Агроном». Слідкуйте за головними агрономічними новинами на нашій сторінці у Facebook та каналі в Telegram

СТАТТІ ПО ТЕМІ

Вплив препаративних форм на ефективність пестицидів

Багато аграріїв часто недооцінюють значення препаративної форми...

Ефективний фунгіцидний захист насіння зернових культур

Однією з найбільших і найважливіших груп культурних...

Еволюшн – інноваційне рішення для контролю злакових бур’янів

Кожний агроном ретельно підбирає грамініцид для застосування...

Погода

Kyiv
чисте небо
18.3 ° C
19.8 °
16.8 °
84 %
3.1kmh
0 %
Вт
25 °
Ср
27 °
Чт
30 °
Пт
28 °
Сб
26 °